Best Value in het onderwijs
Copyright © 2014 - 2020
Van Hes Projectmanagement

> 1000+
Completed Best Value Training
1100+
Happy Customers since 2014

Best Value in het onderwijs

Als je studenten echt gelijk wilt behandelen
behandel ze dan zo verschillend mogelijk

 

In 2014 ontstond bij Lydia van Hes, zus van Susan van Hes en werkzaam bij ROC Noorderpoort, het idee om het Best Value gedachtegoed toe te gaan passen in het onderwijs. Volgens haar is het huidige onderwijs namelijk nog te weinig gericht op het inzetten van je kwaliteiten, het mogen maken van fouten, transparantie en eigenaarschap. Lydia en Susan hebben een training ontwikkeld voor kwetsbare jongeren die weer of meer regie in hun leven willen krijgen. De eerste pilot draaide in februari 2019 succesvol bij Noorderpoort.
Het mooiste wat je kunt worden is jezelf
De deelnemers geven aan dat de training hen handvaten heeft gegeven om positiever te denken, dat ze inzicht in zichzelf hebben gekregen en daardoor negatieve gedachtes op tijd kunnen herkennen. Zo verwoordde een van de deelnemers: “ik heb meer het gevoel gekregen dat ik er ook mag zijn”.

Het zelfvertrouwen van de deelnemers is met 20% toegenomen. Driekwart van de deelnemers raadt de training aan voor onzekere mensen. Persoonlijke groei van de deelnemers is met 50% toegenomen en het kennen van je eigen kwaliteiten met 20%. De studenten geven allemaal aan de training in het dagelijks leven toe te passen.
De tevredenheidsbeoordeling van de training door de studenten was 8.5 uit 10 en ze beoordeelden de trainers Lydia en Susan met een 8.8. Ze zagen zelf gemiddeld 85% procent verbetering, vooral in zelfbewustzijn omtrent eigen tekortkomingen, hoe daarmee om te gaan, planningsvaardigheid en zelfverzekerdheid.

Noorderpoort twitterIn de Noorderpoort nieuwsbrief van mei 2018 vertelt Gjyletja Hoxhaj, BAT-coördinator van Gezondheidszorg & Welzijn, over de ervaringen met Best Value. Lees hier deze nieuwsbrief.

Noorderpoort wil de pilots uitbreiden naar andere opleidingen. Lydia en Susan gaan de training daarnaast ook verder uitbreiden, o.a. naar andere organisaties.

 

Meer over de training

Doelgroepen

Studenten en jongeren die niet (meer) gemotiveerd zijn om te leren, dreigen uit te vallen of niet passen in het schoolsysteem, maar die zich wel aangesproken voelen en graag willen deelnemen.

WIOMMInhoud van de training

Welk talent is aanwezig?
Geloof in jezelf krijgen!
Accepteren van jezelf, inclusief je tekortkomingen
Versterken van je kwaliteiten
Bewustwording en autonoom zijn
Welke aanpak pas je voortaan toe als het lastig wordt?

Leerdoelen

De studenten zijn na de training in staat om:

  • Observeren en logica toe te passen, zodat hun stressniveau vermindert.
  • Om hulp van anderen te vragen wanneer ze hulp nodig hebben.
  • Discipline toe te passen in hun dagelijks leven.
  • Persoonlijke conflicten te verminderen en relaties te verbeteren.
  • Andere mensen beter te begrijpen.

Praktisch

7 interactieve bijeenkomsten van 3 uren
Maximaal 12 deelnemers
Voorafgaand een individuele intake met alle deelnemers
Tussendoor een individueel coachingsgesprek met alle deelnemers
2 trainers
Bij voorkeur op een ontspannen en fijne locatie

Werkt u in het onderwijs en bent u geïnteresseerd in deze training? Neem dan contact op.